zondag 10 maart 2013

Lichtpunten


In deze moeilijke periode zijn er gelukkig ook lichtpunten te vinden. Zo ben ik vandaag weer tante geworden! Op zulke momenten besef je hoe dicht leven en dood bij elkaar liggen, hand in hand. Het is onontkoombaar, onderdeel van ons zijn.

En nog meer goed nieuws! Ik ben dankzij mijn lieve opa nu in het bezit van een gereedschapskist, een eigen gereedschapskist. Die wens had ik zeker al 6 jaar. En of het zo moest zijn, vanochtend vond ik tussen de oude foto's een foto met mijn opa erop, samen met dit kistje. Het lijkt erop dat ik zijn goedkeuring heb. ^^

Het is wel de omgekeerde wereld aan het worden, dat ik als vrouw zijne de gereedschap van mijn opa erf. En daar ook zo blij mee ben! Wat ben ik blij dat ik 21 jaar geleden geboren ben, en niet 100 jaar geleden. Dan had ik dit nooit gekregen (en geen studie, geen eigen inkomen, geen blog, geen eigen stem, geen eigen baas over je lijf...). Ja, lang leve 2013! ^^



Geen opmerkingen: