vrijdag 29 maart 2013

Vroaam! & Apollo 5


Gister ben ik naar de carrièredag voor creatieven, ofwel Vroaam! in Amsterdam geweest. Door een wonder had ik afgelopen week nog een vrijkaartje gewonnen, wat mij 24 euro's scheelde (ik win nooit wat). ^^

Ik begin het steeds serieuzer op te nemen, het ondernemingsschap. Twee weken geleden presenteerde ik mijn ondernemingsplan, totaal onvoorbereid, waarop klasgenoten vroegen of ik al voor mijzelf was begonnen omdat ik zo enthousiast erover vertelde. Dat had ik zeker niet verwacht, waarna ik wat serieuzer ging nadenken hoe haalbaar het zou zijn om direct na mijn afstuderen al voor mijzelf te beginnen.
Ik heb wat boekjes uit de bibliotheek over netwerken, financiele kant van ondernemen en starters meegenomen, om eens rustig door te lezen.

En toen zag ik in de nieuwsbrief van Pakhuis de Zwijger dat Vroaam! eraan zou komen, en dat ze vrijkaartjes weggaven. En zo was ik gisteren om half 11 in Pakhuis de Zwijger, met een programmaboekje van Vroaam! in mijn hand.

Er waren veel lezingen, waardoor het moeilijk was te kiezen. Ik ben uiteindelijk naar het volgende gegaan:

Ik vond de laatste spreker, Sebastiaan ter Burg het meest inspirerend. Hij had het over Creative Commons, en dat hij als reportagefotograaf alle opdrachtgevers als sponsoren ziet. Zij 'sponseren' dat hij die foto's maakt, waarna het voor de hele wereld bruikbaar is. Enigste voorwaarde is dat je zijn naam erbij vermeld.
Deze weg heb ik nog nooit bekeken, en ik vond het interessant om iemand er zo enthousiast over te horen praten. Wie weet doe ik er nog wat in de toekomst wat mee. ^^

En als laatste, maar zeker niet het minst belangrijk; De Goodybag!

Ik gebruik heel vaak van zulke soort tassen, dus deze past heel goed bij mijn verzameling. Daarnaast zaten er veel interessante (oude) tijdschriften in, zoals Publish, Focus en Bright. Altijd leuk om te lezen!

Kortom, een interessante dag! Er was een vrouw op de infomarkt die mij enorm van het idee af probeerde te praten om gelijk na mijn studie voor mijzelf te beginnen, maar verder was alles eigenlijk best positief. Waar een crisis is liggen tenslotte ook nieuwe kansen. 
Ik ga over alles nog eens goed nadenken, maar zoiezo eerst met een supergoed project afstuderen!

~----------~

En van het een gaan we naar het ander. Morgenavond heb ik mijn eigen hotelkamer in het Apollo Hotel Almere. Bij mij kan je lichtgraffiti maken, hoe vet is dat! Daarnaast zijn er genoeg andere dingen te doen, Theatergroep Ongeremd laat stukken uit hun voorstelling zien, er zijn huiskamerconcerten, talkshows en nog veel meer!

Kom je morgen ook naar Apollo 5?

Geen opmerkingen: