vrijdag 5 juli 2013

Twintigerskwaal


Vakantie, eindelijk. Heerlijk in de zon (die eindelijk tevoorschijn komt!) mijn lees-en gameniveau flink aan het aanvullen. Binnenkort lekker twee weken op vakantie naar Hongarije, waar ik helemaal los wil gaan met fotograferen. Prachtige steden zoals Boedapest ontdekken, evenals verschillende wijnproeverijen. ^^

Klinkt allemaal ontzettend fijn, maar ondertussen blijft er een belangrijke vraag in mijn hoofd zich continu melden; Wat nu?
En inderdaad, wat nu? Wat ga ik nu doen? Ik ben afgestudeerd als ingenieur, maar ik heb geen idee wat ik nu als werk wil gaan doen. Ik heb verschillende kaarten in handen. Zal ik er een kiezen, of juist allemaal combineren? En is dat dan wat ik wil? En als ik dat wil en er voor ga, kan ik er dan ook nog geld mee verdienen? Ben ik goed genoeg? Welke mensen zouden mijn werk willen hebben? Hoeveel moet ik ervoor vragen? enz enz enz.

Nu vond ik vanmiddag in de bieb het bovenstaande afgebeelde boek De wereld aan je voeten. Het illustreert en analyseert het leven van de hedendaagse twintigers, waar ik dus precies in val.
En wat blijkt? Ik heb de typische twintigerskwaal! Het gevoel alle mogelijkheden te hebben, maar nog niet het juiste pad gevonden. Steeds jezelf vergelijken met de rest, en je dan afvragen waarom zij het beter doen dan jij. En laten we vooral geen mogelijkheden liggen, want dan mis je een grote stap in je leven. Misschien moeten we dan toch maar proberen alle paden tegelijkertijd af te lopen...

En weet je wat het ergste is?
We weten dat het zo niet werkt. En toch blijven we proberen.

Dus ik ga gewoon door met mijn Twitterzoektocht naar passende vacatures, ga nog eens bij mijzelf te raden of het een stage bij Punchdrunk wordt of toch gelijk als zelfstandige te beginnen, of misschien gewoon bij een baas aan de slag te gaan.

Als je toevallig wat leuks weet, hoor ik dat natuurlijk graag!

Geen opmerkingen: